«عبدالکریم جمیری» گفت: قرض‌الحسنه هم نفع فردی و هم نفع اجتماعی دارد. اگر هدف بانک‌ها صرفاً سودآوری باشد، نمی‌توانند مشکلات مردم جامعه را رفع کنند؛ بنابراین لازم است بانک‌ها در حد توان به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنند.

بانک‌ها باید به سمت فرهنگ پسندیده قرض‌الحسنه حرکت کنند

«عبدالکریم جمیری» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه درباره اهمیت بانک‌های قرض‌الحسنه، اظهار داشت: یکی از دستورات و فرامین دین اسلام این است که انسان‌های توانمند در قالب قرض، به نیازمندان و فقرا کمک کنند و قرضی که می‌دهند برای کمک و مساعدت باشد و پاداشش را از خداوند بخواهند.

وی ضمن بیان اینکه قرض‌الحسنه هم نفع فردی و هم نفع اجتماعی دارد، تأکید کرد: اگر هدف بانک‌ها سودآوری باشد، نمی‌توانند مشکلات مردم جامعه را رفع کنند.

«جمیری» اظهار داشت: شاید بانک‌هایی که نگاه سودآوری دارند، بتوانند یک مشکل را به صورت مقطعی حل کنند، اما در مدت طولانی آثار منفی بر اقتصاد کشور خواهند گذاشت. بنابراین قرض‌الحسنه یک کار خیر است و معتقدم بانک‌ها هم در حد توان خود باید به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنند.

بانک‌های قرض‌الحسنه در قبال سپرده‌های مردم وام‌های ارزشمند پرداخت می‌کنند

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به عنوان نمونه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته رضایت‌مندی خوبی نسبت به عملکرد خودش ایجاد کند. بانک‌های قرض‌الحسنه‌ در قبال سپرده افراد وام‌های کم‌بهره‌ای می‌دهند که در اوضاع کنونی برای افراد نیازمند بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: البته قرض‌الحسنه حقیقی زمانی است که همین سپرده‌ها را هم دریافت نکنند، اما چون حمایت مالی چندانی از سمت دولت دریافت نمی‌کنند و باید منابع آن‌ها تأمین شود، ناچار به انجام چنین کاری هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: اکثر مردم به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی، کاستی‌های مالی و معیشتی دارند و طبیعتاً وقتی بخواهند نیازشان را تأمین کنند، بهترین راه، مراجعه به قرض‌الحسنه است.

«جمیری» خاطرنشان ساخت: درحال حاضر بانک‌های قرض‌الحسنه مشکل‌گشایی بیشتری برای مردم انجام می‌دهند و هیچ آسیبی به حوزه اقتصادی وارد نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

پربازدیدترین گفت‌وگو

پربازدیدترین ها