دکتر شمسی‌نژاد گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده و قرار است این میزان به ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره افزایش یابد.

پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ ماه نخست سال/برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری با محوریت عملکرد ۶ماهه بانک در سال جاری، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید بیان کرد: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رشد ۳۵ درصدی از ۲۷۴ همت در پایان سال گذشته به ۳۷۰ همت تا پایان شهریور ماه رسیده و هدف ما این است تا شاهد رشد ۶۰ درصدی تا پایان سال جاری باشیم و منابع بانک را به ۴۲۰ همت برسانیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۸۰ همت پرداخت کرده‌ایم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته تنها ۸۰ همت بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کنیم.

پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ ماه نخست سال/برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال

شمسی‌نژاد با اشاره به پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک تصریح کرد: بعد از ابلاغ بانک مرکزی در اواسط تابستان سال جاری، این بانک در مجموع ۳۱هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان خود پرداخت کرده است.

وی با اشاره به طرح‌های بانک در حوزه توسعه کسب‌وکارها بیان کرد: از چند ماه گذشته با همکاری بانک، اقدامات لازم برای تأسیس پنل‌های خورشیدی نیروگاه‌های ۵۰ کیلوواتی در استان خراسان جنوبی آغاز شده و مقرر شده تا ۲ فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به کشاورزان برای توسعه پنل‌های خورشیدی پرداخت شود.

شمسی‌نژاد ادامه داد: پروژه دیگری را در تبریز آغاز کرده‌ایم تا با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، توسعه و خرید ادوات کشاورزی انجام شود. علاوه بر این موضوع، همکاری بانک در قالب تأمین مالی بخشی از دو پروژه تولید دام و طیور و سازمان راهداری نیز آغاز شده است.

پرداخت ۵ همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید بیمه‌های عمر و زندگی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی این بانک برای خرید بیمه‌های عمر و زندگی بیان کرد: در سال گذشته بانک ۵ همت تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله برای خرید بیمه‌های عمر و زندگی پرداخت کرده و معتقدیم تسهیلات قرض‌الحسنه محرک خوبی برای توسعه بخش‌های اقتصادی است.

شمسی‌نژاد با اشاره به ابهامات ایجاد شده در خصوص اعداد و ارقام مربوط به تسهیلات پرداختی به کارکنان شبکه بانکی اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات به کارکنان خود مطابق با مصوبات شورای هماهنگی بانک‌ها اقدام کرده و اعداد منتشر شده از جانب برخی رسانه‌ها بر اساس مانده بدهی افراد به کل بانک بوده و هیچ اقدام خارج از عرفی انجام نشده است.

پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ ماه نخست سال/برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی ما به پرسنل به هیچ وجه قرض‌الحسنه نبوده و به صورت مرابحه و با کارمزد ۱۰ تا ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. علاوه بر این موضوع، همه انتصابات اخیر بانک مربوط به کارکنان داخل شبکه بانک بوده و اخیراً هیچ شخصی خارج از مجموع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سمتی در این بانک دریافت نکرده؛ همچنین، آخرین چارت بانک در بهمن ماه سال گذشته مصوب شده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ چهارمین بانک پرتراکنش کشور

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به آخرین آمار شبکه شاپرک اظهار داشت: رتبه بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در تراکنش‌های بانکی مطابق ماه گذشته چهارم است در حالی که این رتبه در ۳ سال قبل ۱۵ بوده است. این رتبه بانک در شاپرک نشان‌دهنده افزایش حجم تراکنش‌ها در بستر بانک و استقبال مشتریان از خدمات آن است.

وی تصریح کرد: منابع مالی بانک در ۳ سال اخیر از ۷۰ همت به ۳۷۰ همت افزایش یافته و بیش از ۳۰۰۰ سازمان و شرکت حقوق و دستمزد کارکنان خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌کنند.

شمسی‌نژاد اظهار داشت: سرمایه بانک از  ۲.۴ همت، در چند مرحله تا ۸.۴ همت افزایش یافت و در نظر است تا پایان سال به ۱۵ همت افزایش یابد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: اقدامات مناسبی در خصوص «بازآفرینی هویت بصری» برای ۱۲۰ شعبه در حال انجام است و هدف از این اقدام، افزایش فضای آرامش برای مشتریان بانک است.

افزایش سواد مالی کودکان با کیوکیدز

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اهمیت توسعه شمولیت مالی و ارائه خدمات قرض‌الحسنه به دانش‌آموزان افزود: در همین راستا پلتفرم «کیوکیدز» پیاده‌سازی شده است و خدمات مالی بانک از طریق این پلتفرم در اختیار جامعه هدف خود قرار می‌گیرد. والدین دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، تسهیلات ۵ تا ۹ میلیون تومانی(کالاکارت) را به منظور خرید وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان خود دریافت کنند.

شمسی‌نژاد افزود: اقدامات نهایی این پروژه در حال انجام است و احتمالاً تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: در پایگاه تخصصی مرکز علمی و نوآوری خود، بخشی را برای دانشجویان تعبیه کرده‌ایم تا از طریق آن بتوانیم از مقالات پژوهشی دانشجویان استفاده کنیم و این همکاری فی‌مابین باشد و بانک نیز حمایت‌های لازم از آنان را به عمل آورد.

پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ ماه نخست سال/برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال

شمسی‌نژاد با بیان اینکه بانک با هدف مدیریت نقدینگی و افزایش سودآوری، سالیانه مبلغ قابل توجهی از سود مازاد را به سرمایه خود اضافه می‌کند، اظهار داشت: بانک در نظر دارد در سال ۱۴۰۱ چهار همت، سال ۱۴۰۲ هشت همت و در نظر است در نظر است بانک با کمک سهامداران سود انباشته را به افزایش سرمایه اختصاص دهد.

وی افزود: سهامداران بانک ۱۸۰ شعبه مازاد در سراسر کشور دارند و بر اساس توافق صورت گرفته قرار است این شعبه‌ها به جای آورده نقدی سهامداران به بانک واگذار شود که می‌تواند سرمایه بانک را به ۱۵ همت برساند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک هم‌اکنون ۵۱۰ شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: بانک با چالش‌هایی مانند محدودیت در اخذ مجوز تأسیس شعبه و عدم توزیع متناسب شعبه‌ها در سراسر کشور مواجه است و به همین دلیل در تلاشیم با اتخاذ رویکردی هوشمندانه و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، این چالش‌ها را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: در تلاشیم ۱۰ خدمت اصلی بانک را به صورت گام با گام غیرحضوری کنیم تا نیاز مشتریان به حضور در شعبه برطرف شود.

شمسی‌نژاد بیان کرد: ماه گذشته سامانه تأمین مالی جمعی بانک با عنوان «کیوکراد» رونمایی شد و در نظر است از طریق این پلتفرم مشتریان و هموطنان بتوانند در حوزه قرض‌الحسنه مشارکت بیشتری را داشته باشند و یکی از از ویژگی‌های مناسب این پلتفرم، دسترسی یافتن افراد به بخش‌های کمتر شناخته ‌شده اقتصاد است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: تفاوت پلتفرم «کیوکراد» نسبت به سایر سامانه‌های تأمین مالی‌ در همین بُعد مسئولیت اجتماعی است؛ یعنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به بُعد اجتماعی ماجرا نیز توجه دارد.

پرداخت تسهیلات ۹۰۰ میلیون تومانی به دانش‌بنیان‌ها

وی بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار بانک قرار دارد، گفت: بر اساس طرحی که در نظر گرفته شد، از سال ۱۴۰۱ بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به این گروه کرد که سقف این تسهیلات در سال گذشته به ۷۵۰ میلیون و در سال جاری به ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: قرارداد خوبی با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده‌ایم، همچنین، ۱۴ مهر ماه رویداد نوآوری اجتماعی به نام «جایزه جانا» با حمایت این بانک برگزار می‌شود.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان خوش‌حساب

وی از طرح جدید بانک برای تسهیل در دریافت تضامین و وثایق خبر داد و افزود: ما در بانک شرایطی را در نظر گرفته‌ایم تا شرایط پرداخت تسهیلات به اشخاص سهل‌تر شود. در این رابطه، ابلاغیه جدیدی صادر کرده‌ایم که باید مبنای پرداخت تسهیلات به مردم قرار گیرد و برابر آن، فردی با رتبه اعتباری A می‌تواند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان و تنها با قرارداد لازم‌الاجرا تسهیلات خود را دریافت کند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: این طرح به زودی اجرایی می‌شود و شخصاً بازدید میدانی از روند اجرایی طرح در برخی شعب خواهم داشت.

وی در پایان به سؤالات اصحاب رسانه درباره موضوعات مختلف پاسخ‌ داد.

پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در ۶ ماه نخست سال/برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدترین گفت‌وگو

پربازدیدترین ها