مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اردبیل گفت: یکی از مزایای اصلی و مهم بانک‌های قرض‌الحسنه، فعالیت مجازی این بانک‌ها محسوب می‌شود. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افتتاح سپرده بانک‌های قرض‌الحسنه به‌صورت کاملاً مجازی در حال انجام است.

یکی از مزایای بانک‌های قرض‌الحسنه، فعالیت مجازی گسترده است

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «امیر فرجی آذر» مدیر شعب بانک در استان اردبیل در مصاحبه خود با رادیو گفت‌وگو به اثرگذاری قرض‌الحسنه بر رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی جامعه پرداخت.

وی گفت: قرض‌الحسنه از ۲ واژه قرض و حسنه تشکیل شده است. قرض به معنای قیچی و مقراض است؛ یعنی ما قسمتی از مال، سرمایه یا دارایی خود را جدا کرده و به افراد نیازمند می‌دهیم تا گره‌ای از مشکلات آن‌ها باز کرده باشیم. در قرآن کریم تأکید شده بدون چشم‌داشت و بهره‌ به یکدیگر قرض دهید و اگر این ۲ اصل رعایت شود، سنت قرض‌الحسنه اتفاق افتاده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اردبیل ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه از سابقه‌ای حدوداً ۶۰ تا ۷۰ ساله برخوردار هستند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سنت نبوی در کشور ما با گسترش فزاینده‌ای همراه شد تا جایی که امروزه شاهد فعالیت بیش از ۶۰۰۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲ بانک رسمی قرض‌الحسنه در کشور هستیم و با این روند، به‌تدریج جایگاه واقعی قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشورمان نمایان می‌شود.

فرجی آذر با اشاره به هزینه‌های جاری بانک‌های قرض‌الحسنه اظهار داشت: در حال حاضر همه بانک‌های فعال در کشور، ۱۶ درصد سود می‌دهند و ۲۲ درصد وام اعطا می‌کنند، اما برای اینکه منابع خود را به سمت سپرده‌های پس‌انداز هدایت کنند، دچار مشکلات مختلفی می‌شوند. در بانک‌های قرض‌الحسنه ما این روند و مشکل را نداریم و به همین خاطر کارمزد وام‌ها نیز حداکثر ۴ درصد است.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: از آنجایی که مدیران و کارکنان بانک‌های قرض‌الحسنه نیروهای جوان و به‌روزی هستند، اغلب شعب این بانک‌ها با ۵ نفر نیرو نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند، اما در بانک‌های تجاری گاهی تا بیش از ۲۰ نفر در هر شعبه فعالیت می‌کنند که باید حقوق و مزایای آن‌ها با روشی تأمین شود که متداول‌ترین آن‌ها کسب سود از مشتریان است.

فرجی آذر خاطرنشان ساخت: یکی از مزایای اصلی و مهم بانک‌های قرض‌الحسنه، فعالیت مجازی این بانک‌ها محسوب می‌شود. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افتتاح سپرده بانک‌های قرض‌الحسنه به‌صورت کاملاً مجازی در حال انجام است.

وی در همین رابطه افزود: ۷۰ درصد پرداخت تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و این روند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که در کاهش هزینه‌ها بسیار اثرگذار است و امیدواریم این روند با عنایت و حمایت مسئولان و دولت محترم استمرار یابد تا نتایج آن را بیش ‌از پیش در جامعه شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

پربازدیدترین گفت‌وگو

پربازدیدترین ها