به پشتوانه استقبال خیّرین از طرح همیاران مهر، تا کنون ۱۱هزار نفر در چارچوب این طرح از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام دریافت کرده‌اند.

استقبال خیّرین از طرح همیاران مهر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «همیاران مهر» طرحی به ابتکار این بانک است که به عنوان مکملی در کنار صدقه باعث می‌شود به جای اینکه منابع افراد نیکوکار یک بار به نیازمندان اعطا شود، به واسطه بانک و در چارچوب وام قرض‌الحسنه در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا گره از کار افراد بیشتری باز شود و چرخه نیکی نیز تا ابد ادامه یابد.

این طرح در حقیقت تلفیق ۲ عمل خیر صدقه و قرض‌الحسنه است. متقاضیان شرکت در طرح همیاران مهر مبالغ خود را در چارچوب عقد صلح به حسابی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند و بانک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اقدام می‌کند.

خوشبختانه طرح همیاران مهر با استقبال قابل توجه مشتریان روبه‌رو شده و تا کنون ۱۱هزار نفر مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال در چارچوب این طرح وام دریافت کرده‌اند.

مشتریان نیک‌اندیش و نیکوکار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سه صورت امکان مشارکت در طرح همیاران مهر را دارند؛ مشارکت عمومی، مشارکت گروهی و تأمین مالی جمعی.

اگر فردی بخواهد شخصاً مبلغی را برای همیشه به این طرح اهدا کند تا به دفعات نیازمندان مختلفی از آن بهره‌مند شوند، می‌تواند از طریق مشارکت عمومی اقدام کند.

همچنین اگر فرد امکان تشکیل گروه دارد و می‌تواند به همراه جمعی از اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا آشنایان خود اقدام کند، امکان کمک به طرح از طریق مشارکت گروهی فراهم شده است.

روش سوم نیز که آن را «تأمین مالی جمعی» می‌نامیم، مختص کسانی است که منابعی را در اختیار دارند، اما نمی‌خواهند آن را برای همیشه در اختیار بانک قرار دهند و تمایل دارند برای مدت معینی با منابع خود در این طرح شرکت کنند.

در این نوع مشارکت، فرد می‌تواند در قالب قرض مدت‌دار منابع خود را به مدت محدودی در اختیار طرح همیاران مهر (تأمین مالی جمعی) قرار دهد. بانک در بازه زمانی تعیین شده از سوی وی مبالغ را در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار نیازمندان قرار داده و به محض رسیدن به زمانی که فرد تعیین کرده‌، پول به حسابش بر می‌گردد و امکان برداشت آن را خواهد داشت.

مبلغ مورد نظر و مدت زمان قرض را خود فرد تعیین می‌کند. همچنین زمینه پرداخت وام قرض‌الحسنه با منابع خود را نیز فرد مشخص می‌کند که شامل مواردی از قبیل حمایت از زنان سرپرست خانوار، کمک به دانشجویان کم‌بضاعت و درمان بیماری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

پربازدیدترین همیاران مهر

پربازدیدترین ها