تأمین مالی جمعی در طرح همیاران مهر

طرح همیاران مهر

«کیست که خدا را قرض‌الحسنه دهد تا خدا بر او به چندین برابر بیفزاید؟ و خداست که می‌گیرد و می‌دهد، و همه به سوی او باز گردانده می‌شوید.»
سوره مبارک بقره، آیه ۲۴۵

همیاران مهر طرحی به ابتکار بانک مهر ایران است که به عنوان مکملی در کنار صدقه باعث می‌شود به جای اینکه منابع افراد نیکوکار یک بار به نیازمندان اعطا شود، به واسطه بانک و در چارچوب وام قرض‌الحسنه در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا گره از کار افراد بیشتری باز شود و چرخه نیکی نیز تا ابد ادامه یابد.
این طرح در حقیقت تلفیق دو عمل خیر صدقه و قرض‌الحسنه است. متقاضیان شرکت در طرح همیاران مهر مبالغ خود را در چارچوب عقد صلح به حسابی نزد بانک مهر ایران واریز می‌کنند و بانک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اقدام می‌کند.
شما مشتری نیک‌اندیش و نیکوکار بانک مهر ایران به سه صورت امکان مشارکت در طرح همیاران مهر را دارید؛ مشارکت عمومی، مشارکت گروهی و تأمین مالی جمعی.

انواع مشارکت در طرح همیاران مهر
۱- مشارکت عمومی
۲- مشارکت گروهی
۳- تأمین مالی جمعی

اگر می‌خواهید شخصاً مبلغی را برای همیشه به این طرح اهدا کنید تا به دفعات نیازمندان مختلفی از آن بهره‌مند شوند، می‌توانید از طریق مشارکت عمومی اقدام کنید.
همچنین اگر امکان تشکیل گروه دارید و می‌توانید به همراه جمعی از اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا آشنایان خود اقدام کنید، امکان کمک به طرح از طریق مشارکت گروهی برای شما فراهم شده است.

تأمین مالی جمعی در طرح همیاران مهر

روش سوم که آن را «تأمین مالی جمعی» می‌نامیم، مختص کسانی است که منابعی را در اختیار دارند، اما نمی‌خواهند آن را برای همیشه در اختیار بانک قرار دهند و تمایل دارند برای مدت معینی با منابع خود در این طرح شرکت کنند.
در این نوع مشارکت، شما می‌توانید در قالب قرض مدت‌دار منابع خود را به مدت محدودی در اختیار طرح همیاران مهر (تأمین مالی جمعی) قرار دهید. بانک در بازه زمانی تعیین شده از سوی شما مبالغ را در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار نیازمندان قرار داده و به محض رسیدن به زمانی که شما تعیین کرده‌اید، پول به حساب شما بر می‌گردد و امکان برداشت آن را خواهید داشت.
مبلغ مورد نظر و مدت زمان قرض را شما تعیین می‌کنید. همچنین زمینه پرداخت وام قرض‌الحسنه با منابعتان را نیز خودتان مشخص می‌کنید؛ مواردی از قبیل حمایت از زنان سرپرست خانوار، کمک به دانشجویان کم‌بضاعت و درمان بیماری.
بانک مهر ایران منابع شما را صرف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و گروه هدفی خواهد کرد که شما مشخص می‌کنید. همچنین مبلغی که در چارچوب این طرح واریز کرده‌اید در تاریخ سررسید اعلام شده، از سوی بانک به حساب شما بر می‌گردد.
حتی اگر امکان پرداخت دائمی مبالغی را در چارچوب طرح همیاران مهر ندارید، این امکان برای شما فراهم شده تا از مشارکت در این طرح خیر، محروم نشوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

پربازدیدترین همیاران مهر

پربازدیدترین ها