عضو مجمع خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سنت پسندیده قرض‌الحسنه نیاز روز جامعه است، گفت: انتظار است با استفاده از ظرفیت روحانیت و مرجعیت و حوزه هر چه زودتر شیوه «بانکداری اسلامی» و «قرض الحسنه» درکشور نهادینه شود.

شیوه بانکداری اسلامی و قرض‌الحسنه در کشور نهادینه شود

آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عضو مجمع خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه با بیان اینکه هدف مسئولان بانک‌ها باید افزایش وام قرض‌الحسنه باشد، اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کرد که مشکلات جامعه را با پرداخت این‌گونه وام‌ها کم کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هدف دیگر بانک‌ها اعتمادسازی در جامعه باشد، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که همه بانک‌ها به سمت پرداخت وام قرض‌الحسنه حرکت کنند.

امام جمعه قم بیان کرد: اگر وام‌ها به سمت قرض‌الحسنه بیاید برکات آن در جامعه نیز زیاد می‌شود و روایات هم  این مسئله را تأیید می‌کنند.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر روحیه برادری و اُخوت در جامعه از طریق پرداخت وام قرض‌الحسنه و دستگیری نیازمندان تقویت شود، قطعاً آثار و برکات آن نیز در جامعه بیشتر خواهد شد و این کارها را ائمه اطهار(ع) نیز انجام می‌دادند.

 «حسینی بوشهری» عنوان کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه و دستگیری نیازمندان و برطرف کردن مشکلات جامعه آثار زیادی را به همراه خواهد داشت و انسان می‌تواند برکات آن را در زندگی و کسب‌وکار خود ببیند.

وی تأکید کرد: مسئولان بانک‌ها با پرداخت و افزایش وام به فکر برطرف کردن مشکلات مردم و فقرا باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: اگر این نوع روحیه و رسیدگی‌ها به جامعه تزریق شود بسیار ارزشمند است و در این صورت فقر در جامعه از بین می‌رود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه سنت پسندیده قرض‌الحسنه نیاز روز جامعه است، گفت: انتظار است با استفاده از ظرفیت روحانیت، مرجعیت و حوزه هر چه زودتر شیوه «بانکداری اسلامی» و «قرض‌الحسنه» در کشور نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

پربازدیدترین گفت‌وگو

پربازدیدترین ها