مدیرعامل شرکت گسترش فناوری‌های نوین بانک کشاورزی گفت: یکی از آفت‌های حکمرانی داده این است که در نسل اول حکمرانی داده باقی بمانیم و تصور کنیم که نقطه کانونی حکمرانی داده، تکنولوژی است. ما می‌خواهیم روی حکمرانی داده تمرکز کنیم که محوریت آن نیروهای سازمان و انسان‌ها هستند.

حکمرانی داده باید انسان‌محور باشد

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حکمرانی داده را می‌توان پیش‌نیاز اصلی هر سازمان برای تاب‌آوری و نوآوری در هر حوزه‌ای دانست؛ مخصوصاً حوزه رقابت‌پذیر صنعت پرداخت که سازمان‌ها بدون تاب‌آوری و نوآوری محکوم به شکستند. این درجه از اهمیت حکمرانی داده باعث شد تا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با برگزاری نشستی تخصصی با حضور صاحب‌نظران مختلف، به بحث درباره این موضوع بپردازد.

در این نشست تخصصی «مصطفی امینی» مدیرعامل شرکت گسترش فناوری‌های نوین بانک کشاورزی درباره مزایا و چالش‌های حکمرانی داده گفت: اکنون قوه قضائیه هم بعضی از خدمات خود را به‌صورت برخط ارائه می‌دهد و شاید بسیاری از فعالان صنعت فناوری اطلاعات فکرش را هم نمی‌کردند قوه قضائیه به‌راحتی بپذیرد که احراز هویت غیرحضوری شود و بخشی از خدمات خود را بعد از احراز هویت به‌صورت آنلاین به مخاطبان خود ارائه دهد.

وی افزود: پیش از این نیز بورس اوراق بهادار در این کار پیشرو بود و ریل‌گذاری بسیار مهمی را انجام داد. ما به دیتا احتیاج داریم و هوشمندی دیتا را برای گزارشگری می‌خواهیم. با این حال چالشی وجود دارد؛ اینکه به دیتا به‌عنوان یک راهکار راهبردی مانند سرمایه انسانی دقت نمی‌کنیم.

امینی اظهار داشت: یکی از آفت‌های حکمرانی داده این است که ما در نسل اول حکمرانی داده باقی بمانیم و تصور کنیم که نقطه کانونی حکمرانی داده، تکنولوژی است. ما می‌خواهیم روی حکمرانی داده تمرکز کنیم که محوریت آن نیروهای سازمان و انسان‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

پربازدیدترین بانکداری الکترونیک

پربازدیدترین ها