آیت‌ الله «سید هاشم حسینی ‌بوشهری» با تمجید از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در توسعه بانکداری اسلامی گفت: وجود معوقات کمتر از نیم درصدی این بانک، نشان از اعتماد و اعتقاد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه دارد.

معوقات اندک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشانه اعتماد مردم به قرض‌الحسنه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «آیت‌الله سید هاشم حسینی ‌بوشهری» دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه در دیدار با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم با تبریک انتصاب و آرزوی توفیق وی گفت: باید فرصت حضور در شهر مقدس قم را باخدمتگزاری به مردم، قدر بدانید.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال‌های اخیر نشان داده که می‌توان با نظام متعالی قرض‌الحسنه، بانکداری همراه با موفقیت داشت، افزود: خوشبختانه از زمان تأسیس این بانک، خاطرات و کارنامه خوبی از فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سطح کشور و به ویژه در میان طلاب حوزه‌های علمیه به یادگار مانده است. وجود معوقات کمتر از نیم درصدی این بانک، نشان از اعتماد و اعتقاد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در شبکه بانکی قرض‌الحسنه، مردم تفاوت حکمرانی در بانکداری اسلامی را به وضوح احساس می‌کنند، گفت: مردم از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احساس رضایت و حفظ کرامت دارند؛ بنابراین، نتیجه این حس اعتماد و رضایت سبب می‌شود که مطالبات معوقات شما به کمترین حد ممکن برسد.

در بخش دیگری از این دیدار، «سید روح الله میرهادی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم با تقدیر ویژه از حمایت‌های ارزشمند علمای حوزه‌های علمیه از نظام بانکداری قرض‌الحسنه گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین بانک قرض‌الحسنه، در حال حاضر با پرداخت بیش از ۲۰ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به الگوی مناسب برای شبکه بانکی کشور مبدل شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی تأسیس این بانک، برخی از کارشناسان شبکه بانکی امید و اعتقادی به شکل‌گیری و رشد بانک مبتنی بر عقد قرض‌الحسنه نداشتند، گفت: امروز خیر کثیری که خداوند در قرآن کریم در مورد سنت قرض‌الحسنه وعده داده را شاهدیم و این بانک با عقد قرض‌الحسنه به جایی رسیده که سالانه حدوداً ۷۰ درصد، رشد منابع دارد و جزو بانک‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نگاه ویژه‌ای به حمایت از اقشار کمتر برخوردار دارد، گفت: در حال حاضر کارمزد وام‌های تا سقف ۲۰ میلیون تومان به صفر درصد رسیده و در صدد پیاده‌سازی پروژه «مزد خدمت» در سایر تسهیلات بانک هستیم.

میرهادی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قصد دارد پرداخت تسهیلات آسان با دریافت کمترین وثایق مورد نیاز انجام شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه ویژه به ارائه خدمات نوین در بستر بانکداری الکترونیکی شده و برخی از پرونده‌های وام‌های فوری و ضروری بانک در قالب الکترونیک و غیرحضوری در عرض ۲ ساعت به سرانجام می‌رسد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم در پایان با استقبال از طرح بهره‌گیری از منویات علما و فضلای حوزه گفت: در صدد ایجاد کارگروه تخصصی بانکداری قرض‌الحسنه با همکاری علما و کارشناسان حوزه در راستای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر مبانی قرض‌الحسنه در اجتماع و حل مسائل و نیازهای مردم هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدترین اخبار استان ها

پربازدیدترین ها