نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند ارزش‌های اقتصاد اسلامی را در جامعه تقویت کند.

خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امیدی برای تحقق بانکداری اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «محمد منان رئیسی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم، طرح‌های این بانک را احیاگر امید به تحقق بانکداری اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طرح‌های قرض‌الحسنه این بانک می‌تواند ارزش‌های اقتصاد اسلامی را در جامعه تقویت کند.

محمد منان رئیسی حذف کارمزد بانکی برای وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان را از خدمات ارزشمند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برشمرد و اظهار داشت: این اقدام ترویجی برای سنت حسنه قرض‌الحسنه و تکریم مشتریان بانک است.

وی با استقبال از طرح اختصاص جریمه دیرکرد وام‌ها به فعالیت‌های خیرخواهانه، خاطرنشان ساخت: این اقدام نشانگر پیشرو بودن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در توسعه و تقویت مسئولیت اجتماعی است و بسیار قابل احترام و ارزشمند به شمار می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم الگوبرداری سایر بانک‌ها از برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: موفقیت این بانک در اجرای سنت قرض‌الحسنه و استقبال مردم از آن نشان می‌دهد سایر بانک‌ها باید نسبت به تغییر روش‌هایی که منجر به بنگاه‎داری می‌شود و به نفع مردم نیست، تجدید نظر کنند.

«سید حسین دامادی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم نیز با اشاره به استقبال گسترده مردم از این بانک، آن را نشانگر تمایل عمومی به ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه عنوان کرد و گفت: این بانک با وجود پرداخت بیشترین وام قرض‌الحسنه به مشتریان، نرخ مطالبات معوقی کمتر از ۰.۳ (سه دهم) درصد دارد.

دامادی با بیان اینکه خیر و برکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی در سراسر کشور است اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم مدیریت شعب استان قم پرداخت ۱۲۰۰ فقره وام به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به بیماران نیازمند بوده است.

وی اضافه کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این خدمات را به عنوان امور عام‌المنفعه و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند پل ارتباطی میان افراد نیازمند با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باشند، گفت: خوشبختانه بانکداری قرض‌الحسنه نقش مهم و مفیدی در توسعه زیست‌بوم اقتصاد اسلامی دارد و در این میان همراهی و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند تعیین کننده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدترین اخبار استان ها

پربازدیدترین ها