با هدف افزایش توان مالی دهیاری‌ها و کمک به رشد و توسعه اقتصادی در روستاها، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی امضا شد.

گام مهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه روستاهای استان مرکزی با همکاری دفتر امور روستایی استانداری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، با هدف افزایش توان مالی دهیاری‌ها و کمک به رشد و توسعه اقتصادی در روستاها، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی امضا شد.

«حمید پاکپور» مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی، با بیان اینکه اقتصاد روستا جزئی از اقتصاد کشور است و پویایی اقتصاد روستایی نقشی کلیدی در پویایی و توسعه اقتصاد کشور دارد، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

پاکپور با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه، پرداخت تسهیلات در چارچوب مقررات بانک مرکزی و در محورهای مختلفی از جمله طرح‌های درآمدزا توسط دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی وابسته به دهیاری‌ها، کمک به خرید ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی، خدماتی و کشاورزی، توسعه گردشگری روستایی، توسعه بخش‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع جانبی آن، توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و سایر طرح‌های متناسب با شرایط اقتصادی روستاها پیش‌بینی شده است.

«رضا وهام» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه روستاها یکی از کانون‌های مهم در جهت اشتغال‌زایی محسوب می‌شوند، افزود: ساختار اقتصادی استان مرکزی گویای این مطلب است که اقتصاد روستایی، یکی از محورهای اساسی تأمین معیشت به شمار آمده و در برخی برنامه‌های توسعه نیز، مهمترین و تنها رکن اقتصادی این استان برشمرده شده است.

وی با بیان اینکه تنوع‌بخشی به اقتصاد خانوار از طریق توسعه کسب‌وکارهای خرد از جمله گردشگری، صنایع دستی، صنعت و خدمات بسیار ضروری است، گفت: در همین راستا و با هدف ایجاد ابزاری برای رشد اقتصادی در روستاها و همچنین کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، این تفاهم‌نامه منعقد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدترین اخبار استان ها

پربازدیدترین ها