دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: برنامه‌ریزی برای جذب منابع تا ۴۲۰ همت از اهداف سال ۱۴۰۳ است. در پایان سال ۱۴۰۱ سهم از نقدینگی بانک ۱.۴ درصد بود که اکنون به ۳ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال نیز به حدود ۴ درصد افزایش یابد.

با جذب ۴۲۰ همت منابع، سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نقدینگی به ۴ درصد می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و ۱۰۰ درصد سهام‌داران برگزار شد و صورت‌های مالی به تصویب مجمع رسید.

در این جلسه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گزارش خود به مجمع عمومی،‌ اظهار داشت: در سال‌های گذشته موفق شدیم با عملکردی مثبت و رو به جلو، اهداف مختلفی را محقق کنیم. سهامداران بانک در جنبه‌های گوناگون به بانک کمک کرده‌اند و توانسته‌ایم با ترکیب سهامداری بسیار مطلوبی، فعالیت خود را ادامه دهیم.

وی افزود: با کمک وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، توانستیم روند سرمایه بانک را بهبود بخشیم. در سال‌های اخیر سرمایه بانک از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کسب رتبه نخست شبکه بانکی با رشد ۷۶ درصدی منابع

شمسی‌نژاد گفت: تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک با ۲۱ درصد افزایش به ۱۳۶۸ دستگاه و تعداد کارتخوان‌ها نیز با ۶۲ درصد افزایش به بیش از ۵۷۴هزار واحد رسیده است. همچنین تعداد کاربران همراه‌بانک با ۳۸ درصد افزایش به ۴ میلیون و ۶۸۷هزار نفر و کاربران اینترنت‌بانک با ۱۰ درصد افزایش به یک میلیون ۸۷۴هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: افزایش میانگین موجودی حساب دارندگان کارتخوان فروشگاهی به میزان ۱۰۷ درصد نیز از جمله کارهای انجام شده در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: تعداد مشتریان بانک با ۲۲ درصد افزایش به بیش از ۱۷ میلیون نفر و تعداد سپرده‌های بانک نیز با ۲۴ درصد افزایش به حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: وضعیت تیپ ظاهری شعب بهبود یافته و فعالیت با بیش از ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور انجام می‌شود که در سال گذشته بهسازی ۸۶ شعبه انجام شده است. از آنجایی که بانک مشتریان زیادی دارد، این موضوع برای رفاه مردم ضرورت داشت.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در شاخص درصد رشد منابع با رشد ۷۶ درصدی، یکی از دستاوردهای بانک در سال گذشته بود. در سال ۱۴۰۲ منابع بانک از ۱۵۷ همت به بیش از ۲۷۴ همت رسید.

وی افزود: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در اعطای وام با بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰هزار فقره وام یکی دیگر از دستاوردهای بانک به شمار می‌رود و این دومین سالی است که بانک رکورد تعداد پرداخت وام در کشور را به دست می‌آورد. ارزش وام‌های پرداخت شده نیز به ۲۱۴ همت می‌رسد. این همان بحث شمولیت مالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر آن تأکید دارد.

رسیدن نسبت مطالبات به عدد بی‌نظیر ۰.۲۹ درصد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در نسبت مطالبات به تسهیلات با ۰.۲۹ (بیست و نه صدم) درصد، نیز از جمله دیگر توفیقات بانک در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود. این عدد در تاریخ نظام بانکی بی‌نظیر است.

شمسی‌نژاد اظهار داشت: ۲ سال پیش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رتبه ۱۵ شبکه بانکی در تعداد تراکنش را داشت، اما سال گذشته موفق شد رتبه ۵ شبکه بانکی کشور را در این شاخص کسب کند.

پروژه مزد خدمت توسعه می‌یابد

وی گفت: پروژه مزد خدمت نیز که مورد تأکید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی بود، آغاز شد. سال گذشته کارمزد وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان را به صفر رساندیم که معادل ۳۵ درصد تعداد وام‌های پرداختی بانک بود. در سال جاری نیز این عدد را افزایش خواهیم داد.

شمسی‌نژاد درباره فعالیت‌های بانک در حوزه توسعه بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: دو نئوبانک «کیوبانک» و «بانکت» را راه‌اندازی کرده‌ایم که اکنون در حال توسعه هستند. نسبت وام‌های بدون ضامن بانک به کل وام‌های پرداختی به ۲۱ درصد رسید و همچنان اقداماتی انجام خواهیم داد تا بخش بیشتری از مردم بتوانند بدون نیاز به ارائه ضامن، وام‌های خود را دریافت کنند.

وی در همین رابطه خاطرنشان ساخت: درصد افتتاح حساب آنلاین بانک به ۶۸ درصد و پرداخت وام آنلاین نیز به ۵۷ درصد رسید. در یک ماه گذشته نیز با کمک هیأت مدیره، ساده‌سازی بسیار مطلوبی را در حوزه وثایق انجام داده‌ایم. رویکرد ما این است که در سال جاری تا حد ممکن اسناد فیزیکی مربوط به وثایق وام را حذف کنیم و کارها بدون ضامن یا با وثایق الکترونیک انجام شود.

اقدامات ارزشمند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه با اشاره به فعالیت‌های بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی، عنوان کرد: در حوزه عام‌المنفعه و مسئولیت اجتماعی کارهای زیادی در سراسر کشور انجام داده‌ایم. کمک به نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال و کمک به مؤسسات خیریه به ارزش ۲۴۵ میلیارد ریال تنها بخشی از اقدامات است.

وی گفت: مبلغ تسهیلات تکلیفی پرداختی بانک نیز در ۴.۵ همت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱.۴ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده است. با اینکه سال گذشته از پرداخت تسهیلات ازدواج معاف بودیم، اما حدود ۵ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کردیم.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر منابع بانک از ۳۰۰ همت نیز عبور کرده و هدف بانک این است که در پایان سال جاری به ۴۲۰ همت افزایش یابد. با تحقق این عدد بانک صرفاً با عقد قرض‌الحسنه جزو ۱۰ بانک برتر کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: تعداد وام‌های پرداختی بانک در هر روز از ۸۰۰۰ فقره به ۱۰هزار و ۵۰۰ فقره رسیده است. تعداد کل وام‌های نیز با بیش از ۲۸ درصد رشد در سال گذشته به ۳ میلیون و ۸۶۰هزار فقره رسیده است. میانگین وام‌های پرداختی نیز به ۵۵ میلیون تومان رسیده است. مجموع کل وام‌های پرداختی سال ۱۴۰۲ نیز ۲۱۴ همت بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۳۵۷ همت افزایش یابد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پی کسب سود نیست

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: نسبت مصارف به منابع بانک در بازه استاندارد قرار دارد و بانک تقریباً همه منابع خود را صرف پرداخت وام می‌کند.

وی خبر داد: سرانه منابع شعب بانک در سال گذشته به ۵۴۰ میلیارد تومان رسیده و سرانه منابع پرسنلی بانک نیز اکنون ۸۸ میلیارد تومان است. پیش‌بینی می‌شود تعداد مشتریان بانک در پایان سال جاری به بیش از ۲۲ میلیون نفر برسد.

شمسی‌نژاد گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارسنجی نقش پررنگی در فرآیند پرداخت وام نداشت، اما در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ میلیون ۳۰۰هزار فقره رسید و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از ۸۰ درصد دریافت‌کنندگان وام را اعتبارسنجی کنیم. زیرا با این کار تضامین آن‌ها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: تأکید زیادی بر ارائه خدمات الکترونیکی داریم. در سال گذشته ۱۱ درصد درآمد بانک از خدمات الکترونیکی بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۱۵ افزایش یابد.

سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نقدینگی به ۳ درصد رسیده است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ سهم از نقدینگی بانک ۱.۴ درصد بود که اکنون به ۳ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال جاری نیز به حدود ۴ درصد افزایش یابد.

وی درباره مهم‌ترین راهبردها و اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال جاری گفت: افزایش سرمایه بانک از ۸.۴ همت به ۲۵ همت جهت ایجاد منابع پایدار از محل سود انباشته و همچنین آورده نقدی سهامداران، برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه و توسعه زیرساخت و نرم‌افزار برای جامعه هدف حداقل ۳۵ میلیون مشتری از جمله این اهدافند.

شمسی‌نژاد گفت: برنامه‌ریزی برای جذب منابع تا ۴۲۰ همت، راه‌اندازی پلتفرم‌های بازاریابی و فروش برای حمایت از کالا و خدمات ایرانی، تمرکز بر هوشمندسازی و خدمات نوین کیف پول، چک دیجیتال و سفته دیجیتال، توسعه همراه‌بانک و تکمیل و گسترش خدمات غیرحضوری پیشخوان و هدف‌گذاری برای افزایش کاربران فعال همراه‌بانک از ۴/۷ به ۹ میلیون کاربر برخی دیگر از خدمات بانک در سال جاری به شمار می‌روند.

وی هدف‌گذاری جهت افزایش تعداد مشتریان از ۱۷ میلیون به ۲۲ میلیون مشتری، توسعه نئوبانک و کسب‌وکار از طریق بسط اپلیکیشن‌های QBANK و QLAND و افزایش سهم اعتبار سنجی و وام بدون ضامن را به‌عنوان سایر اهداف بانک در سال جاری برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدترین آمار و عملکرد

پربازدیدترین ها